‘Responsive webdesign, Return On Investment(ROI), Call to Action’ en zo zijn er nog een tal van andere prachtige termen en ja, allemaal even waar!
Maar hoe zit het eigenlijk met het beschrijven van je diensten- of productaanbod die jaar in en jaar uit op je website staat vermeld?
Keer op keer zie je het weer gebeuren bij mensen met liefde voor hun bedrijf, met liefde een vak uitoefenen of een uit de hand gelopen hobby bezigen.
Hoe lastig is het voor hen om dit alles goed op papier te krijgen en te publiceren, het te kunnen beschrijven vanuit het hart. Precies datgene te omschrijven wat je zo raakt en waar je elke dag geboeid door wordt bij het uitoefenen ervan en waardoor je als mens leert en groeit.
Jezelf de juiste vragen stellen brengt je tot de kern, de essentie van je onderneming
Deze persoonlijke beleving en waarde over te brengen en als zodanig helder uit een te zetten is een hele klus en kost een hoop tijd (en daarmee geld) en staat vaak niet in één keer op papier. Al denkend en schrijvend wijzigt zich dit meerdere malen en zullen delen van de tekst bijgeslepen moeten worden door voortschrijdend inzicht of moet hierdoor zelfs weer helemaal herschreven worden. Kortom een hele zoektocht naar de kern, de essentie, die bereikbaar wordt door jezelf de juiste vragen te stellen.
Maar wat je daar schrijft, wat je dan creeërt, is dat niet het ‘hart’ van je onderneming? En is dit ‘hart’ niet de authenticiteit van je bedrijf waarmee je je professie uitoefent?
Een website bouwen vanuit dit perspectief kan heel verhelderend werken. Het kan zelfs inspirerend zijn om te zien wat het je allemaal brengt of te zien in welke verhouding de essentiële zaken op dit moment in relatie tot elkaar staan. Het verheldert datgene wat je je klanten extra kan bieden maar ook wat je met je geestverwanten kan delen.
Wat zou er dan naast geld nog meer terugkomen uit die investering (ROI) die je hierin hebt gedaan. En welke ‘Call to Action’ zal dan worden gerealiseerd vanaf je ‘gelikte’ responsive website? Dat kan maar één ding zijn en dat is hetgeen wat je erin heb gestopt, namelijk passie.
Pascal Jaasma – eigenaar van P-commerce
P-commerce – creëren van waardevolle en duurzame relaties